» Featured, Legfrissebb információk

Zsobokon jártunk

Írta: fischu 2013 március 25. Nincs hozzászólás

A március 15.-i héten a 7. osztály Zsobokra utazott a Határtalanul pályázat keretében.

Március 13-án, reggel indultunk és az odaúton többször is megálltunk. Egyik megállóhelyünk Gyula volt, ahol megnéztük az Erkel Ferenc Múzeumot, majd kaptunk egy fél óra szabadidőt a városban. Innen tovább mentünk Nagyszalontára, ahol megnéztük Arany János szülőházát, majd a Csonka-toronyban az Arany János életéről szóló kiállítást. Ezután tovább indultunk, és sajnos nem tudtuk megnézni Nagyváradot, mert késésben voltunk, így ezt a várost kihagyva, úti célunk felé indultunk. Ottani idő szerint 8 óra körül érkeztünk meg, és a csomagjaink gyors elrendezése után nekiláttunk a nagyon finom vacsorának, amivel vártak minket. Vacsora után mindenki berendezkedett a szobájában, majd egy kis eligazítást kaptunk a kirándulásról.

Másnap reggeli után átmentünk a helyi kultúrházba, ahol megismerkedtünk a Zsoboki Általános Iskola hetedikes diákjaival.  Délután átsétáltunk egy házhoz, ahol megnézhettük a zsoboki cifra-szobát és Utassy Katát a vendéglátó néni népviseletbe öltöztette . Ezután visszamentünk a kultúrházba, ahol lehetett választani, hogy ki mit szeretne csinálni: voltak, akik gyöngyöt fűzni mentek és voltak, akik a sportfoglalkozást választották. Este az otthonban lakó gyerekekkel ismerkedtünk meg, Bene Zsuzsa néni vezetésével.

Tizenötödikén délelőtt a színdarabot próbáltuk, majd ebéd után átsétáltunk a helyi malomba.  Sajnos a tanyára nem jutottunk ki a zord időjárás miatt. Helyette az otthonban pihentünk, és készültünk az esti ünnepségre. Este az Egy bál című színdarabunkkal kezdődött az ünnepség, majd utánunk a zsoboki gyerekek adták elő a saját darabjukat, néptánc betétekkel vegyítve. Az ünnepség lezárásaként a helyi fiúk igazi kalotaszegi legényes táncot mutattak be nekünk. Az ünnepség után megvacsoráztunk, majd visszamentünk a kultúrházba, ahol 11-ig táncoltunk és beszélgettünk.

Aztán elérkezett a tizenhatodika, hazautazásunk napja. Délelőtt összepakoltunk, majd ebéd előtt átmentünk a templomba, ahol Molnár Irma tiszteletes asszony bemutatta nekünk Zsobok történelmét és beszélt a helyiek összetartásáról. Ebéd után elbúcsúztunk a helyiektől, és egy utolsó sétára indultunk, amelynek a végén ott várt minket a busz, hogy elinduljunk hazafelé. Zsobokot elhagyva még sokáig integettünk. A hazaúton megálltunk Nagyváradon, ahol megnéztük a székesegyházat, majd innen hazafelé vettük utunkat. Este 7 órára érkeztünk meg a Művelődési Ház parkolójába, ahol a szülők vártak ránk.

Nagyon hálásak vagyunk a Határtalanul pályázat kiíróinak, mert enélkül a pályázat nélkül soha nem ismerhettük volna meg ezt a mesebeli kis falut. Továbbá köszönjük Csaba bácsinak, a sofőrnek, hogy állandó rendreutasításaival megpróbált minket a helyes viselkedés irányába terelgetni (bár nem sok sikerrel). Bene Zsuzsa néninek a kitartását ahhoz, hogy felügyelje az előadás próbáit és értékes tanácsokat adjon, valamint figyeljen ránk. Köszönjük a felügyelő tanárainknak azt, hogy elkísértek és elviseltek minket, még a legrosszabb pillanatainkban is.

A kirándulásról blogot vezettünk, amin megtalálhatók a képek és a videók, amiket készítettünk. Március 26-dikán Határtalanul témanapot tartunk, aminek a keretén belül mindenkit szeretettel várunk este hat órára egy interaktív élménybeszámolóra.

Nagyon jó volt ez a kirándulás, Zsobok egy kis csoda Erdély szívében, és az ott élő emberektől sokat tanultunk és tanulhatunk még.

Südi Bea 8.a

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Digg this!Add to del.icio.us!Stumble this!Add to Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!Add to Yahoo!

Copyright ©2009 , All rights reserved.| Powered by WordPress| Gandhi theme by Techblissonline.com