2020 március

Kedves Diákok!
Nagyon köszönöm, hogy ilyen sokan kitöltöttétek az első heti távtanulási tapasztalataitokról szóló kérdőívünket. Tanáraitok nevében is köszönöm az általatok megfogalmazott elismeréseket és köszönő szavakat. A jelzett problémák megoldását a tantestület megkezdte. Köszönjük, hogy őszintén feltártátok azokat.
Ha a későbbiekben bármilyen további észrevételetek adódik a távtanítás intézményünkben bevezetett és működtetett gyakorlatával kapcsolatban kérlek benneteket, hogy az alábbi kollégákat keressétek: Jánossy Zsolt, Orbán Katalin, Pásztorné Petrétei Noémi és Salánkiné Knopfler Szilvia. Egyéni problémákkal természetesen engem is nyugodtan kereshettek. (tovább…)

Kedves Diákok!
Az előrehozott érettségire jelentkező tanulóknak szüksége van az osztályozóvizsgára.
Kérlek Benneteket, készüljetek rá, vegyétek fel a kapcsolatot a tanáraitokkal, a vizsgát mindenképpen megtartjuk az előre jelzett időpontban, március 30-án, ha kell online formában.
A vizsga szervezésével kapcsolatos információkat itt, a honlapon fogjátok megkapni.
Jó készülést!
Fischer Ernő
Az alábbi linkeken megtekinthetőek az ideiglenes felvételi jegyzékek tagozatonként a felvételi eredmények szerint rendezve. (A tanulók Oktatási azonosítója megtalálható a diákigazolványukon)
Ideiglenes felvételi jegyzék 1010 tagozat (angol kéttannyelvű) rangsor 2020.
Ideiglenes felvételi jegyzék 1020 tagozat (emelt angol) rangsor 2020.
Ideiglenes felvételi jegyzék 1030 tagozat (emelt német) rangsor 2020.
Ideiglenes felvételi jegyzék 1050 tagozat (nyolcosztályos) rangsor 2020.
Ideiglenes felvételi jegyzék 1060 tagozat (emelt matematika) rangsor 2020.

Kedves Szülők és Diákok!
A 2020. március 14-én este kiadott kormányrendelet értelmében iskolánkban is távoktatáson alapuló oktatási tevékenység kerül bevezetésre. Az alábbiakról szeretném Önöket tájékoztatni. 2020. március 16-án, hétfő délelőtt diákjainknak nincsen teendője, mivel tantestületi értekezletet tartunk és meghozzuk azokat a távoktatás kereteit és tartalmi vonatkozásait érintő döntéseket, amelyek alapvetően meg fogják határozni az előttünk álló időszakra vonatkozó feladatokat, a tanítás-tanulás újfajta folyamatát.
A távoktatásra történő átállással kapcsolatos teendőkről az értekezlet után honlapunkon és a diákok által elérhető Office365-ös iskolai felületünkön részletes tájékoztatást fogunk adni.
Mivel a fenti rendelet értelmében nem tanítási szünet van, minden diákunk számára fontos, hogy rendszeresen kísérje figyelemmel honlapunkat és a Microsoft Teams felületen kialakított tanulócsoportokat. Az első „digitális tanítási napon” minden diákunktól azt kérjük, hogy ellenőrizze, hogy hozzáfér-e az iskolai Office365 fiókjához, és tagja-e a minden általa tanult tantárgyhoz tartozó tantárgyi Microsoft Teams csoportnak! A jövő héten kezdődő munka könnyebben fog indulni, ha mindenki tisztában van azzal, hogy melyik tantárgyból, hol tart az osztály/csoport. Így arra biztatunk mindenkit, hogy vegye fel az online vagy telefonos kapcsolatot osztálytársaival és tájékozódjon! Hangsúlyozzuk az online kapcsolattartás fontosságát az elkövetkezendő napokban, hetekben, megelőzendő az esetleges fertőzéseket.
Kérem, hogy akik nem tudják biztosítani gyermekük számára az eszköz-, illetve internet hozzáférést, e-mailben (igazgato@tig-godollo.hu) vagy telefonon (06–28–420-380) jelezzék az igazgatóság felé. A problémával a megszokott csatornákon keresztül fordulhatnak gyermekük osztályfőnökéhez is.
Intézményünk mindent megtesz azért, hogy mindenki problémamentesen tudjon részt venni a távoktatásban, és tanulóink az előttünk álló időszakban is a megszokott, magas színvonalú oktatásban részesüljenek.
Együttműködésüket előre is köszönöm.
Tisztelettel:
Fábián Bertalan
intézményvezető

A Kormány 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelete az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány megelőzése, illetve következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében elrendelt veszélyhelyzet során teendő intézkedésekről
4. § E rendelet hatálybalépésétől a) a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos, lejáró hivatalos okmányai a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek,
b) a felsőoktatási intézmények hallgatók általi látogatása tilos,
c) az összehangolt védekezés érdekében köznevelési intézményben rendkívüli szünetet az intézményvezető, a jegyző, valamint az Oktatási Hivatal nem rendelhet el,
d) zárt helyen 100 főnél több személy, nem zárt helyen pedig 500 főnél több személy részvételével rendezvény tartása tilos, azzal, hogy e korlátozás érvényesítése a rendező, valamint a helyiség üzemeltetőjének a felelőssége,
e) a Külföldi Nyelvtanulási Program felfüggesztésre kerül,
f) a külföldre irányuló iskolai kirándulás tilos, a már lefoglalt, külföldre irányuló iskolai kirándulást le kell mondani


2020. február 20-án az 5.a osztály igen nagy sikerrel szerepelt a Művészetek Házában óvodások számára rendezett farsangi műsoron. A város óvodásai tapssal jutalmazták a fellépőket, akik nem csak klarinétoztak és énekeltek, hanem beöltöztek állatos jelmezbe és az Állatok farsangja című mű dallamaira állatokat utánoztak, és saját költésű verseiket is felmondták. (tovább…)
Csatlakozva az eddig megszólaló iskolai közösségek és szakmai szervezetek tiltakozásaihoz, a Gödöllői Török Ignác Gimnázium 54 fős tantestületének 51 tagja, és mind a 6 mentorált egyetemi hallgató is tiltakozik a 2020 februárjában kihirdetett NAT és a még mindig nem teljes egészében nyilvánosságra hozott Kerettantervek 2020 szeptemberében történő bevezetése ellen.
- Nem értünk egyet azzal, hogy az oktatas2030.hu weboldalon társadalmi és szakmai véleményezésre bocsátott NAT–tervezet kidolgozása után egy olyan változat kerül 2020 szeptemberében bevezetésre, amelynek oktatáspolitikai és kormányzati elfogadását nem előzte meg széles körű szakmai vita.
- Sajnálattal láttuk, hogy ugyan a bevezetésre szánt NAT alapelveiben megtalálhatók a modern pedagógia, a 21. századi készségek fejlesztését célzó tevékenységek, továbbá a tanulás- és tanulóközpontú módszertan elemei, a kitűzött célok, az óraszámok és az elvárt tanulási eredmények nem teszik lehetővé az egyébként előremutató alapelvek megvalósítását.
- Tiltakozunk az ellen, hogy az új NAT és Kerettantervek nyomán sem a tanulók óraszáma, sem a pedagógusok leterheltsége nem csökken a kívánt mértékben.
- Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a NAT, majd a Kerettantervek teljeskörű megjelenésével a köznevelés két pillére ugyan nem túl stabilan, de már áll, azonban a harmadik pillérről, a kimeneti szabályozásról alig tudunk valamit. Nem világos, hogy az érettségi vizsgakövetelmények és vizsgaleírások hogyan lesznek hozzáillesztve az új NAT-ban, illetve Kerettantervekben megfogalmazott elvárásrendszerhez, az új tantárgyi struktúrához. Lehetetlen felelősségteljesen helyi tantervet írni úgy, hogy nem ismertek az érettségi vizsgával kapcsolatos rendeletek módosításai.
- Hisszük, hogy a pedagógusok munkája a tervezést is beleértve alkotó tevékenység. A mai napig nem tette közzé a minisztérium a Kerettantervek egészét. Az adott körülmények között a helyi tantervek ilyen rövid határidőre történő elkészítése, mely rendkívül nagy terheket ró a nevelőtestületekre, nem valósítható meg. A tantestületnek és a pedagógusoknak nincs lehetősége arra, hogy alapos mérlegelés után, a helyi viszonyok figyelembevételével hozzon a helyi tantervekkel kapcsolatos döntéseket.
- Nem értünk egyet azzal, hogy a már középiskolába jelentkezett, a felvételi eljárást megkezdő tanulókat és szüleiket olyan bizonytalan helyzetbe hozza a NAT erőltetett és elhamarkodott bevezetése, amelyben még a tantestület maga sem tudja, hogy milyen képzési formákat indíthat ez év szeptemberében. A középiskolába történő jelentkezéskor a tanulók még a régi helyi tantervek szerinti óraszámok alapján és a jelenlegi képzési formák közül választottak.
- Aggodalommal tölt el bennünket az a tény, hogy nem látjuk a bevezetésre kerülő NAT-ban megjelenő új tantárgyak (természettudomány és digitális kultúra) tanításához szükséges humánerőforrás-háttér, tankönyvek és eszközök biztosítását.
- Kétségbeejtő az is, hogy a NAT és a Kerettantervek kapkodó, át nem gondolt bevezetése tovább fokozza a pedagóguspálya körül tapasztalható bizonytalanságot. A pedagógus szakma jelenlegi erkölcsi és anyagi megbecsülése mellett nem jelent vonzó perspektívát a pályaválasztás előtt álló ifjúság számára. Így nem látjuk biztosítva a rövidesen nyugdíjba vonuló kollégák pótlását, az iskolák hosszú távú működése veszélyben van.
Figyelembe véve a fentieket, kérjük a döntéshozókat, hogy halasszák el a NAT és a Kerettantervek bevezetését, és a bevezetés előtt kezdeményezzenek komoly, széles körű szakmai vitát!
Gödöllő, 2020. március 4.
A 14 évesek gimnáziumi felvételijére angol és német nyelvből 2020. március 7-én várjuk a tanulókat az alábbi beosztás szerint:
Pótló szóbeli: március 12. 14.00 (A beosztás március 9-én (hétfőn) kerül fel a honlapra.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (a továbbiakban: EMMI) megbízásából, Dr. Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár úr – az EMMI Egészségügyért Felelős Államtitkárságával és a Nemzeti Népegészségügyi Központtal egyeztetett, az operatív törzs döntésének megfelelően kiadott – tájékoztató levele a koronavírus terjedésével kapcsolatban.
Oktatási Hivatal